söndag, maj 24, 2015

Syskonträff nummer elva! :)

Då har denna en av årets allra härligaste helger gått igen!!! Alldeles för fort förstås... Men lika underbart som alltid! :)
Årets syskonträff blev i ett mysigt "kråkslott" straxt utanför Ystad.
Ca 10 minuters promenad till havet, 20 in till denna väldigt charmiga stad :)

Som alltid har denna helgs innehåll varit härliga promenader, god mat, god dryck, näktergalssång, mycket kärlek och VÄLDIGT mycket skratt!!!!!! :) :) :)

Vi upprepade också något som blivit "tradition" de sista gångerna, de tre yngsta systrarna tog ett kallt uppfriskande dopp! (det var 7 grader läste vi efteråt...;) Storasyster och lillebror tycker väl mest att vi är galna...
Tine går bara rakt i utan att "grunna" - Mimmi går i en bit, vänder när det isar i benen och tar ny sats! Jag går i sen hoppar jag och viftar och tjoar lite innan doppet!
Men grejen är den att det är verkligen en kick!!! Känns som man får massa energi!!! Häftigt!!!

Fredag morgon vaknade jag vid 6-tiden av att Tine gick upp, hörde lite tissel o tassel en trappa ner o tänkte att nu går hon och lillebror på morgonpromenad (de brukar va morgonpiggast de där två) utan mej! Nej, detta ville jag inte missa så jag gick ner (blev lite förvånad när jag på väg ner såg att även Mimmis säng var tom... är hon också uppe!!! Ja, de var minsann uppe alla, Ylva med!
När jag kom ner möttes jag av Tine med en söt liten blomma i hand som mycket bestämt röt åt mej: Gå upp o lägg dej!!!

Det var bara att lyda (ja för då gick ju faktiskt poletten ner...) och så låg jag där i sängen när mina helt underbara syskon sjöng en fin sång de diktat till mej och grattade med en tavla målad av vår kusin Lisette! :)
Ja, då både skrattade jag o grät en skvätt!

Ska erkänna att jag varit lite fundersam på om jag sagt detta tillräckligt tydligt att jag önskade mej just en tavla som Lisette målat så de skulle komma ihåg det... Det betyder lite extra mycket för mej då hon målar helt fantastiskt + att hon och jag var som ler och långhalm när vi var små och tillbringade i stort sett alla lov hos varann!!! :)

Så har jag också lovat att skriva in alla ställen vi varit på under åren då denna diskussion kommer upp varje gång och till slut kommer vi ihåg, men vem vet... nästa år eller nästa kanske vi inte minns nåt!!! Då kan man ju bara hoppas att vi minns att jag har skrivit in det här ifall vi vill kolla upp det! :)

Så kan det ju också vara så att jag har skrivit det i nåt tidigare inlägg men det minns jag inte heller nu (på tal om minne...) och orkar inte scrolla...

2005 - Ytterön, Karlskrona
2006 - Hallarum, Jämjö
2007 - Senoren, Karlskrona
2008 - Mölle, Höganäs
2009 - Trummenäs, Karlskrona
2010 - Trummenäs, Karlskrona (favorit i repris)
2011 - Kristianopel
2012 - Hasslö, Karlskrona
2013 - Kuggeboda, Ronneby
2014 - Höganäs
2015 - Ystad

Som alltid har mamma och pappa varit med oss hela helgen <3 Lite foton :)



































Vi hittade en gata till lillebror... :) <3






Tack än en gång mina underbara syskon: Ylva, Mimmi, Tine, Pär!!! Älskar e väldigt mycket!!! men det visste ni redan... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar